Ebaõnnestunud tehnoloogilised lahendused
Nii nagu elus ei saa kõik õnnestuda ei saa ka äris, on
edukamaid ja vähem edukamaid projekte. Isegi väga edukad ettevõtted võivad mõne
projektiga ebaõnnestuda. Toon välja
mõned näited mis tõestavad, et sellest ei piisa kui on suur ja edukas firma,
ainuüksi see edu ei taga.
Esimeseks näiteks tooksin ma Google’i prilllid – Google
tutvustas aastal 2013 enda nutiprille, mis pidi olema tõeline revolutsioon ja
täiesti uus tase nutiseadmete maailmas. Reaalsus oli aga see, et tegelikult ei
olnud tegemist väga praktilise ja vajaliku tootega ning arvestades ka prillide
kõrget hinda ei saavutanud prillid sellist populaarsust nagu oodati. Prillid
tekitasid ühiskonnas ka suurt vastuolu kuna prillidega saaks filmida ümbruskonda
nii, et keegi seda ei teaks, see aga rikub inimeste privaatsust. 2015 aasta
jaanuaris lõpetas Google prillide müümise. Kuigi nad ei ole seda mõtet veel
maha matnud ja arendavad prille ikka edasi ei ole veel suurt tagasitulekut tehtud.
Teiseks näiteks tooksin Facebook Slingshot’i – selle äpiga
üritas Facebook pakkuda konkurentsi Snapchatile mis on siis piltide
jagamise äpp kus pilti näeb ainult lühikest aega. Peamiseks komistuskiviks sai antud äpile see, et erinevalt
Snapchatist pidi Slingshotis sõbra saadetud pildi nägemiseks saatma talle vastu
pildi, see aga kasutajatele ei meeldinud. Üsna pea otsustas Facebook, et muudab
äpi võimalusi ja laseb pildi saatjal otsustada kas peab saatma pildi vastu või
ei. Kuna lõpuks oli Slingshot praktiliselt Snapcahti koopia siis ei näinud
kasutajad mingit põhjust vahetada Snapchati Slingshoti vastu. Selleks, et
inimene vahetaks äppi peab olema uuel äpil midagi paremini kui vanal. Kuskil
pooleteist aasta pärast sulges Facebook äpi.
Kolmandaks näiteks tooksin ma Apple iPhone 5c – Apple tooted
on üpriski kallid ning seega nad otsustasid toota taskukohasema hinnaga
nutitelefoni. Paraku aga ei läinud iPhone 5c inimestele peale. Selle telefoni
toote disain oli tavapärasest iPhone’st väga erinev juba materjali poolest,
telefon oli tehtud plastikust ning disain oli hoopis teistsugune. Siin kohal
oli Steve Jobsil õigus, Apple ei ole firma mis peaks tootma odavaid tooteid,
nende toodete edu on loonud senini nende kvaliteet (nii telefoni sisu kui ka
materjal), disain ja lihtsus, see on see mida inimesed tahavad. Tootes odavamat mudelit kaotasid nad ära oma
põhimõtetest kaks osa - materjal ja disain. See ei olnud sellise kvaliteedi ja
välimusega iPhone mida inimesed iPhone’ilt ootavad.
Kommentaarid
Postita kommentaar