Ebaõnnestunud tehnoloogilised lahendused



Nii nagu elus ei saa kõik õnnestuda ei saa ka äris, on edukamaid ja vähem edukamaid projekte. Isegi väga edukad ettevõtted võivad mõne projektiga ebaõnnestuda.  Toon välja mõned näited mis tõestavad, et sellest ei piisa kui on suur ja edukas firma, ainuüksi see edu ei taga.

Esimeseks näiteks tooksin ma Google’i prilllid – Google tutvustas aastal 2013 enda nutiprille, mis pidi olema tõeline revolutsioon ja täiesti uus tase nutiseadmete maailmas. Reaalsus oli aga see, et tegelikult ei olnud tegemist väga praktilise ja vajaliku tootega ning arvestades ka prillide kõrget hinda ei saavutanud prillid sellist populaarsust nagu oodati. Prillid tekitasid ühiskonnas ka suurt vastuolu kuna prillidega saaks filmida ümbruskonda nii, et keegi seda ei teaks, see aga rikub inimeste privaatsust. 2015 aasta jaanuaris lõpetas Google prillide müümise. Kuigi nad ei ole seda mõtet veel maha matnud ja arendavad prille ikka edasi ei ole veel suurt tagasitulekut tehtud.

Teiseks näiteks tooksin Facebook Slingshot’i – selle äpiga üritas Facebook pakkuda konkurentsi Snapchatile mis on siis piltide jagamise äpp kus pilti näeb ainult lühikest aega. Peamiseks komistuskiviks sai antud äpile see, et erinevalt Snapchatist pidi Slingshotis sõbra saadetud pildi nägemiseks saatma talle vastu pildi, see aga kasutajatele ei meeldinud. Üsna pea otsustas Facebook, et muudab äpi võimalusi ja laseb pildi saatjal otsustada kas peab saatma pildi vastu või ei. Kuna lõpuks oli Slingshot praktiliselt Snapcahti koopia siis ei näinud kasutajad mingit põhjust vahetada Snapchati Slingshoti vastu. Selleks, et inimene vahetaks äppi peab olema uuel äpil midagi paremini kui vanal. Kuskil pooleteist aasta pärast sulges Facebook äpi.


Kolmandaks näiteks tooksin ma Apple iPhone 5c – Apple tooted on üpriski kallid ning seega nad otsustasid toota taskukohasema hinnaga nutitelefoni. Paraku aga ei läinud iPhone 5c inimestele peale. Selle telefoni toote disain oli tavapärasest iPhone’st väga erinev juba materjali poolest, telefon oli tehtud plastikust ning disain oli hoopis teistsugune. Siin kohal oli Steve Jobsil õigus, Apple ei ole firma mis peaks tootma odavaid tooteid, nende toodete edu on loonud senini nende kvaliteet (nii telefoni sisu kui ka materjal), disain ja lihtsus, see on see mida inimesed tahavad. Tootes odavamat mudelit kaotasid nad ära oma põhimõtetest kaks osa - materjal ja disain. See ei olnud sellise kvaliteedi ja välimusega iPhone mida inimesed iPhone’ilt ootavad.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

IT ajaloost, mis on kadunud ja mida siiani kasutame